Bert van Dijk klaar voor marathon in Tokyo

Na een lange, intensieve trainingsperiode vertrekt Weertenaar Bert van Dijk eind februari, samen met zijn vrouw, naar Japan. Gymnastiekleraar en fervent Vastelaovundj vierder Van Dijk heeft afgelopen week alle noodzakelijke papieren ontvangen voor deelname aan de marathon van Tokyo op carnavalszondag 3 maart a.s.  Als carnavalist en prominent lid van de ‘Kepel Gootjgemootj’ was het uiteraard even slikken dat ‘Tokyo 2019’ samenvalt met Vastelaovundj. Bert van Dijk heeft als ‘Kaak Bert’ namelijk nog nooit het carnavalsfeest overgeslagen.

Hij loopt deze marathon voor het onderwijsproject van zijn jubilerende Philips van Horne: de Chipala school in een krottenwijk in Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Sinds de grote ‘Philips’ reünie eind september hebben zich al honderden vrienden, kennissen en collega’s aangemeld als sponsor. Op dit moment heeft van Dijk al meer dan drieduizend euro’s toegezegd gekregen.

Al eerder liep Bert voor Derde Wereld onderwijsprojecten van ‘de Philips’ de marathons van Eindhoven (2005), Berlijn (2006), Amsterdam (2007), New York (2008), Köln (2009), Brussel (2010), München (2011), Budapest (2012), Chicago (2013 ) en Bremen (2014 ),

Naast de marathons in Praag en Turijn (2015), Londen (2016), Stockholm (2017) en Wenen (2018) is ‘Tokyo’ inmiddels zijn 16e marathon.

De Tokyo marathon van Bert van Dijk is een van de vele acties van de 50-jarige Philips van Horne om geld bijeen te krijgen voor de bouw van twee klaslokalen voor de Chipala school in de krottenwijk Mgona. Deze enorme school van meer dan 8500 leerlingen heeft slechts 22 lokalen en 75 leerkrachten. De klassengrootte varieert van 100 tot 350 leerlingen. De meeste leerlingen krijgen dus les in de openlucht.

Reis-, verblijf, – fysio- en inschrijfkosten worden door Bert en zijn vrouw zelf betaald.

Het volledige opgehaalde sponsorbedrag komt dus ten goede aan het onderwijsproject in Malawi.

Bert van Dijk’s marathon voor Malawi steunen?

NL49 INGB 0655111433 t.n.v. H.M.A.A. van Dijk o.v.v. sponsoractie marathon